Erin Här! (:

TjoTjo!

:D

Äntligen kan jag börja blogga! :D
internet har inte funkat sen igår!
Jag kom hem igår och tänkte, åh, äntligen ska jag få blogga!
men så funkade det inte !
Fatta va sur jag blev ! :o

jajja, men idag funkar det då, kul det iallafall :D
nu ska jag krypa ner i sängen och titta på Bakugan Battle Brawlers :D
Fast är lite sur att jag inte lyckades hitta den japanska versionen !
får nöja mig med dubbat, men jag verkligen hatar dubbade animes,
men nu gäller det Bakugan, och jag älskar verkligen den serien mycket ^^



Och för er som inte vet vad Bakugan är så handlar det om pojken i mitten
som heter Dan, Och hon med blått hår heter Runo, pojken med långt svart hår heter Shun,
den lilla pojken som är blond heter Marucho, Flickan med vitt hår heter Julie & till sist flickan med
orange/brunt hår heter Alice
Pojken med masken heter Masquarade som då är den onda i den här serien.

Alla Bakugans är indelade i olika element som jord, eld, vatten, mörker, ljus & luft.
Men på engelska är allt, Subterra, Pyrus, Aqous, Darkus, Haoys & Ventus (:

Kort Fakta : En dag började det regna kort ifrån himlen, Och folk börjar upptäcka det här nya spelet som
kallas Bakugan. Dan Och hans vän Shun börjar hitta på regler, man kan säga att dom var dom första som började
med allt. Men efter ett tag börjar barn upptäcka att Bakugans inte bara är ett spel, Utan alla Bakugans är levande
och har ett liv, Dom kommer från en annan dimension som heter Vestroia. Vestroia håller på att förstöras av
en ond Bakugan som heter Naga, Och Masquarade hjälper Naga att förstöra Vestroia.
Dan och hans vänner tvingas möta många andra som håller på med Bakugan, eftersom Masquarade hjärntvättar dom. Dan och hans Bakugan Drago kämpar för att bli starkare så att dom båda kan rädda Vestroia och besegra Naga, men samtidigt rädda den riktiga världen som oxå hotas med att förstöras.
Mycket sätts på spel, vänskap, kärlek och mycket mer.

Jag älskar verkligen den här serien, en del kan tycka att den kanske är barnslig, men jag tycker om den,
och jag bryr mig som sagt inte om vad folk tycker om det.
Den här serien finns i fler seasons, som Bakugan: Gundalian Invaders, Bakugan : New Vestroia, sen finns det
oxå en ny som kom ut för kanske en vecka sen som heter Mechtanium Surge, och det har bara kommit ut
två episoder än så länge.

Och ignorera om jag gjort nått stavfel XD jag hade nämligen skrivit en jättebra text, och satt in en massa bilder,
men sen skulle jag ta bort en bild, och ja .. då råkade jag trycka bort hela sidan! :o
jag blev då förbannad, jag hade gjort så bra, sen förstörde jag allt, sen bara försvann det ,_,

Här kommer iallafall mer bilder ! :*





Hejdå~



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0